Zajęcia odbyły się w pracowni przyrodniczej (sala nr 47). „Kółkowicze” pracowali w 2 -3 osobowych zespołach. Przygotowali cztery stanowiska, w których prezentowali doświadczenia. Jedno stanowisko poświęcone było prezentacjom multimedialnym – złudzenia optyczne, rośliny, zwierzęta, krajobrazy, ciekawostki przyrodnicze.
Uczniowie kl. VI a i IV b prezentowali swoje stanowiska pracy, zapraszali odwiedzających oraz zachęcali do obserwacji. Osoby odpowiedzialne za doświadczenia cierpliwie objaśniały sposób ich wykonania. Zainteresowani goście (dzieci, a często także i ich rodzice) próbowali samodzielnie wykonać zaproponowane doświadczenia (z zachowaniem zasad bezpieczeństwa).
Zespół odpowiedzialny za prezentacje multimedialne formułował zadania obserwacyjne, zwracał uwagę obserwatorów na istotne szczegóły.
Młodzi przyrodnicy udzielili również wywiadu i zrobili to profesjonalnie. Odpowiadali na pytania, w interesujący sposób opowiadali o swoich przyrodniczych zainteresowaniach, o pracy na lekcjach i zajęciach koła przyrodniczego. Odwiedzający salę nr 47 uczniowie, dzieci i ich rodzice byli zainteresowani ofertą pracowni.
Anna Solska